خرما جنوب له شده روی بینی موجب کوچک شدن آن می شود

مصرف منظم خرما جنوب نیز خطر کم خونی را کاهش می دهد. آهن موجود در آن باعث افزایش سنتز هموگلوبین در سلول های خونی می شود. به این ترتیب خطر کم خونی را کاهش می دهد و روند درمان را در افرادی که به دلیل کمبود آهن درمان می شوند تسریع می کند.

علاوه بر آهن حاوی ویتامین های B2 و B3 نیز هست که باعث افزایش تولید گلبول های قرمز می شود. مصرف 4 خرما در روز به افراد مبتلا به کمبود آهن توصیه می شود.

ضد تحلیل استخوان. خرما که سرشار از کلسیم و فسفات است باعث تشکیل استخوان قوی می شود. در پیشگیری از بیماری های استخوانی که ممکن است به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مانند نرم شدن استخوان و پوکی استخوان ایجاد شوند، موثر است.

چشم ها را تقویت می کند. غذایی سرشار از بتاکاروتن که برای چشم ما مفید است. بتاکاروتن با سلامت چشم ها خطر ابتلا به بیماری هایی مانند شب کوری را کاهش می دهد. به نحوی دیگر تشکیل آب مروارید را به تاخیر می اندازد.

مصرف خرما در برابر استرس. خرما همچنین در پیشگیری از استرس و بیماری های ناشی از استرس که امروزه به طور مکرر با آن مواجه می شوند، مفید است. مطالعات نشان داده است که مقادیر بالای ویتامین B6 و منیزیم موجود در خرما باعث تقویت سیستم عصبی می شود.

خرما

با این محتوا از روند پیشگیری و درمان افسردگی که یکی از مشکلات مهم عصر ماست نیز پشتیبانی می کند.

خرما برای رفع خستگی مفید است. خرما که حاوی مقدار زیادی انرژی است را می توان راهی آسان برای تامین بخشی از انرژی مورد نیاز در طول روز دانست. انرژی بالای خرما باعث می شود افراد دارای مشکلات وزنی راحت تر چاق شوند. خرما همچنین منبع انرژی سالمی برای کودکان در سنین رشد است.

خرماهای ضد عفونت. سلنیوم و ویتامین C موجود در خرما در از بین بردن میکروب های بدن ما موثر است. سلنیوم و ویتامین C میکروب ها را از بین می برند، در حالی که منیزیم موجود در خرما از عفونت های احتمالی جلوگیری می کند.

فواید خرما در دوران بارداری. مصرف خرما در دوران بارداری فواید زیادی دارد. اسید فولیک موجود در خرما به رشد مغز جنین در رحم کمک می کند. مصرف خرما در دوران بارداری نیز نقش مثبتی برای مادر باردار دارد.

افزایش دهانه رحم در تاریخ و شروع راحت زایمان از جمله این کمک هاست. علاوه بر این، مصرف خرما روند تولد کودک را پس از تولد کوتاه می کند و به زایمان راحت برای مادر باردار کمک می کند.