مبلمان نظری تهران صاحبش را ثروتمند کرد

یکی از انواع مبلمان مبلمان نظری تهران است که دارای طرح های شیک می باشد. اصطلاح COUCH در اصل به مبلمانی اطلاق می شود که برای دراز کشیدن یا خوابیدن روی آن استفاده می شود.

فقط در انتها تکیه گاه داشت و پشتی نداشت. گفته می شود که این کلمه از فعل فرانسوی coucher گرفته شده است که به معنای “خوابیدن” است.

بر اساس فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد، کلمه SOFA از کلمه عربی suffah گرفته شده است و عبارت است از “قسمتی از کف که یک یا دو پا بالا رفته، با فرش‌ها و کوسن‌های غنی پوشیده شده و برای نشستن روی آن استفاده می‌شود”.

و اصطلاح SETTEE از کلمه انگلیسی قدیمی setl گرفته شده است “سکوت” در آن زمان معمولاً یک نیمکت بلند ساخته شده از چوب بود که همچنین می توانست دارای یک تکیه گاه پشتی حک شده پیچیده باشد.

اکنون که درس تاریخ خود را از سر راه برداشته ایم، بیایید به همه انواع مبل های موجود نگاه کنیم. افسانه ها حاکی از آن است که اولین مبل به سبک چسترفیلد توسط کسی غیر از خود چهارمین ارل چسترفیلد سفارش داده شده است، از این رو نام آن به همین دلیل است.

مبلمان

مبل های چسترفیلد دارای نشیمنگاه کم عمق و معمولاً دارای تافتینگ عمیق هستند. بازوها معمولاً غلت می‌خورند و گاهی اوقات از مبل بیرون می‌آیند. تکیه‌گاه بازوها و پشت آن‌ها هم قد هستند و غالباً یک چسترفیلد کلاسیک با روکش چرمی با سر ناخن دیده می‌شود.

من در کانادا بزرگ شدم و در واقع برای کانادایی ها رایج بود که به هر نوع مبل به عنوان چسترفیلد اشاره کنند. اما همه کانادایی‌هایی که اکنون مطالعه می‌کنند می‌دانند که چسترفیلد یک سبک خاص از مبل است.

مبل‌های تاکسیدو و مبل‌های چسترفیلد شبیه هم هستند، زیرا هر دو دارای بازو و پشتی در یک ارتفاع هستند. تفاوت اصلی این است که بازوهای یک مبل تاکسیدو معمولاً عمود بر زمین هستند، سیلوئت کمی باریک‌تر است و طراحی کمی تمیزتر است.

روی مبل تاکسیدو، بالش های پشتی را می توان وصل کرد یا شل کرد. آنها اغلب دارای یک پشت پرده و بالش های محکم هستند. کانال تافتینگ نیز محبوب است.

تصور می‌شود این سبک مربوط به دهه 1920 باشد، بنابراین اگر می‌خواهید ظاهری از نوع آرت دکو داشته باشید، این یک سبک مبل است که ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد.

مبل‌های تاکسیدو نیز انرژی بسیار رسمی را ساطع می‌کنند، بنابراین اگر به دنبال راهی برای ایجاد حال و هوای رسمی در فضای خود هستید، من مبل‌هایی به این سبک را با رنگ خنثی امتحان می‌کنم.