سنگ ساختمانی خارجی در خانه رئیس جمهور غوغا به پا کرد

همنطور که می دانید سنگ ساختمانی خارجی یک مصالح ساختمانی طبیعی است. با توجه به انواع سنگ ها در ساختمان ها برای پی، سقف، کف سازی، بنایی، سنگفرش و غیره استفاده می شود.

سنگ یک ماده خاکی سخت، طبیعی و غیر زنده است. که از یک یا چند کانی تشکیل شده است که کانی ها یا در کنار هم نگه داشته می شوند یا محکم فشرده می شوند.

انواع سنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد: ترکیب شیمیایی، کانی شناسی، اندازه دانه، بافت، تشکیل موارد زیر انواع اصلی سنگ هستند، سنگ آذرین، سنگ، دگرگونی، سنگ رسوبی، سنگ آذرین.

سنگ های آذرین زمانی تشکیل می شوند که ماگما سرد می شود و به شکل جامد تبدیل می شود . همچنین این سنگ ها در دماهای بالا تشکیل می شوند. این خنک کننده می تواند نفوذی (به معنی داخل زمین) یا اکستروژن (به معنای خارج از زمین) باشد.

در حالت نفوذی، ماگما به تدریج سرد می شود و در طی توده ای به سنگ آذرین جامد می شود و در حالت بیرونی، ماگما در طی فوران آتشفشانی خیلی سریع سرد می شود.

سنگ

سنگ های رسوبی از رسوب و رسوب سنگ های قدیمی تشکیل شده اند. در هنگام فرسایش، سنگ ها شکسته شده و توسط توده های آبی مانند رودخانه ها ، دریاچه ها و اقیانوس ها منتقل می شوند و در سطح زمین سنگ می شوند.

در چرخه سنگ، سنگهای رسوبی به عنوان یک بازیافت در نظر گرفته می شوند. چون هر سنگی را می گیرند و به سنگ جدیدی تبدیل می کنند. سنگ‌های دگرگونی از تغییر دما، تغییر فشار و تغییر در ترکیب شیمیایی سنگ‌های موجود تشکیل می‌شوند. آنها سنگ موجود را به سنگ جدید تبدیل می کنند.

موارد زیر مفیدترین انواع سنگ مورد استفاده در ساخت و ساز هستند: گرانیت سنگی از نوع آذرین است. گرانیت سخت و بادوام است. همچنین، در رنگ های بسیار زیادی موجود است. گرانیت در کارهای ساختمانی مانند پله ها ، دیوارها ، آشپزخانه ، چهارچوب در و پنجره ها و غیره کاربرد دارد.

سنگ گرانیت: برای اهداف کنده کاری مناسب نیست . وزن مخصوص گرانیت 0/2 تا 7/2 و مقاومت فشاری آن از 770 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع تا 1300 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع متغیر است و در بسیاری از نقاط به راحتی در دسترس است .

بالاست: بالاست سنگی از نوع آذرین است. بالاست به عنوان تله نیز شناخته می شود. کار با این نوع سنگ سخت است به طوری که سخت است . وزن مخصوص آن 3 و مقاومت فشاری 1530 کیلوگرم بر سانتی متر مربع تا 1890 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.