شکلات گورخری در مجلس نمایندگان تهران غوغا به پا کرد

یکی از لذیذ ترین آبنبات های دنبا شکلات گورخری خشومزه می باشد که طرفداران زیادی دارد.

ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی اصلی آب نبات، شکر است. آب نبات‌ها انواع مختلفی دارند. به میوه ها یا آجیل‌هایی که با شکر پوشیده شده اند هم آب نبات گفته می‌شود.

آب نبات، حاوی مقدار قابل توجهی شکر یا جایگزین‌های شکر است. بر خلاف کیک یا شیرینی که در ابعاد بزرگ تولید می‌شود، آب نبات معمولا در قطعات کوچکتر ساخته می‌شود.

بر خلاف شیرینی‌های تر و خشک و انواع دسرها که در پایان غذا سرو می‌شود، آب نبات به طور معمول با چای یا به عنوان تنقلات خورده می‌شود.

ریشه‌های آب نبات عمدتا از هند باستان می‌آید. بین قرن‌های چهارم و ششم قبل از میلاد، ایرانیان، به دنبال یونانیان، در هند افرادی را پیدا کردند که عسل بدون زنبور تولید می‌کردند.

تولید شکر در طول قرون وسطی شروع شد و در آن زمان شکر خیلی گران بود و تنها چیزی که می‌توانست پول شکر را تامین کند، فروش آب نبات ساخته شده از شکر بود.

شکلات، که از کاکائو ساخته می‌شود، در سال 1519 توسط کاوشگران اسپانیایی در مکزیک کشف شد. قبل از انقلاب صنعتی، آب نبات اغلب به عنوان یک نوع دارو برای درمان سیستم گوارش یا گلو درد استفاده می‌شد.

شکلات

اولین آب نبات به صورت رسمی در اوایل قرن هجدهم از بریتانیا و فرانسه به آمریکا آمد. تنها چند نفر از استعمارگران اولیه در کار قند مهارت داشتند و توانستند رفتار شغلی را برای ثروتمندان ارائه دهند.

آب نبات راک، ساخته شده از شکر کریستالیزه، ساده‌ترین شکل آب نبات بود، اما حتی این فرم از شکر هم تنها توسط ثروتمندان قابل دستیابی بود.

شکر یا شیرین کننده‌ها به عنوان مواد تشکیل دهنده پایه‌ای و اصلی برای ساخت آب نبات در نظر گرفته می‌شوند. شکر گرانول، پودرشکر، شکر قهوه ای، شربت گلوکز و شیرین کننده‌های دیگر مانند: عسل، ملاس، شربت افرا، شربت ذرت هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در سال های اخیر، شیرین کننده های مصنوعی، غیر کلاسیک مانند ساخارین یا آسپارتام برای ساخت برخی از آب نبات استفاده می‌شود. مواد تشکیل دهنده شیری هم اغلب در ساخت انواع آب نبات استفاده می‌شوند که عبارتند از: شیر، کره، و شیر تغلیظ شده.

کره و دانه‌های روغنی، قوام، عطر و طعم و بافت آب نبات را تعیین می کنند. توصیه می‌شود که به جای مارگارین، کره ی بدون نمک را استفاده کنید زیرا حاوی مقدار زیادی از آب و مقادیر مختلف چربی است که باعث می شود آب نبات شما بهترین طعم را داشته باشد.