چرم پاسارگاد ساوه برای بهنوش طباطبایی حاشیه ساز شد

تحقیقات نشان داده است که 65 درصد چرم پاسارگاد ساوه از گاو و 15 درصد از گوسفند ، 11 درصد از خوک و 9 درصد از بز تهیه می شود. کمتر از 0.2 درصد چرم از هر نوع حیوان دیگری تهیه می شود.

با این حال، با در نظر گرفتن این موضوع، برخی از منحصر به فرد ترین و جالب ترین محصولات چرمی از برخی از غیر معمول ترین و کمتر رایج ترین پوست ها ایجاد می شوند.

چرم گاوی امروزه یکی از محبوب ترین چرم هاست. از آنجایی که این محصول فرعی صنعت گوشت و لبنیات است، به طور گسترده در سراسر جهان در دسترس است، اما یکی از بادوام ترین و مطلوب ترین چرم ها نیز به حساب می آید.

چرم گاو بسیار سنگین تر است نسبت به سایر منابع چرم که وزنی بین 1 تا 12 اونس دارند و بنابراین برای کاپشن، کت و مبلمان انتخاب بهتری است زیرا بسیار محکم‌تر است. پوست گوسفند دومین چرم رایج بعد از پوست گاو است.

چرم

و اغلب با پشم گوسفندی دست نخورده دباغی می شود، به این معنی که می تواند به خوبی پوشانده شود، بنابراین اغلب برای کاپشن و لباس استفاده می شود. به دلیل پرز بودن آن اغلب برای ساختن دمپایی و قالیچه استفاده می شود .

خوک ها چرم بسیار متراکم تری نسبت به سایر حیوانات ایجاد می کنند. بسیار راحت و مقاوم در برابر آب است که منجر به تولید دستکش، کفش و لباس ورزشی می شود. پوست بزمعمولا برای ساخت دستکش، کیف و فرش استفاده می شود. به طور مشخص از پوست گاو نازک تر است و مخصوصاً نرم و چکش خوار برای کار کردن با آن است.

چرم های عجیب و غریب ، مانند پوست مار ، تمساح و تمساح به طور گسترده در آسیا در دسترس هستند، اما بسیاری آن را غیراخلاقی می دانند زیرا چرم محصول جانبی نیست و در برخی موارد حیوانات در معرض خطر انقراض هستند.

پوست شترمرغ ماده محبوب خاصی است که توسط برخی از برچسب های طراحان به دلیل بافت منحصر به فرد آن استفاده می شود و عمدتاً از آفریقا وارد می شود، جایی که حیوانات برای پر، گوشت و تخم مرغ نیز استفاده می شوند.