چای سیاه پر پژمان جمشیدی را به فوتبال برگرداند

درواقع فواید چای سیاه پر برای سیستم ایمنی بدن به چند عامل مربوط می شود. برای شروع، حاوی آلکیلامین و تانن است، که دومی می تواند با ویروس هایی مانند آنفولانزا مبارزه کند.

چای سیاه دارای خواص ضد باکتریایی است که همانطور که از نامش پیداست با باکتری ها مبارزه می کند. پلی فنول های چای سیاه به پیشگیری از سرماخوردگی کمک می کنند.

و البته، فراموش نکنید که هر فردی پس از دم کردن فنجان چای گرم و مورد علاقه خود احساس بهتری دارد!

چای سیاه برای ورم معده: گاستریت وضعیتی است که در آن پوشش داخلی معده ملتهب می شود. این می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. اگرچه برای اکثر افراد جدی نیست و با درمان مناسب، ناراحتی ایجاد نمی کند.

با این حال، اگر درمان به تعویق بیفتد، گاستریت می تواند سال ها ادامه یابد. علائم عبارتند از سوء هاضمه، سوزش یا درد در ناحیه شکم، احساس تهوع و احساس سیری بیش از حد پس از غذا خوردن.

چای

مطالعات نشان داده است که خواص مفید چای سبز و سیاه اگر حداقل یک بار در هفته مصرف شود، می تواند شیوع هلیکوباکتر پیلوری را در دستگاه گوارش کاهش دهد.

چای سیاه برای ریزش مو: این دوباره به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن است که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. محتوای کافئین موجود در آن همچنین به کاهش سطح هورمون ریزش مو (معروف به DHT یا دی هیدروتستوسترون) کمک می کند.

در همین حال، دانشمندان ژاپنی دریافته اند که چای سیاه رشد مو را تحریک می کند. برخی از آرایشگران حتی از چای سیاه برای نرم کردن موها و درخشندگی بیشتر استفاده می کنند.

البته شایان ذکر است که این بهترین چای شناخته شده برای این منظور نیست. جایگزین هایی مانند چای بابونه، رویبوس و چای نعناع را در نظر بگیرید.

عوارض جانبی احتمالی چای سیاه: علیرغم فواید فراوان چای سیاه برای سلامتی، نوشیدن بیش از حد فنجان با خطراتی همراه است. این به طور عمده بر افرادی که به کافئین حساس هستند، از جمله افرادی که بیماری های پزشکی تشخیص داده شده و زنان باردار دارند، تأثیر می گذارد.