میلگرد بستر کرج قیمت ساختمان شما را 12 برابر می کند

میلگرد چیست؟ میلگرد بستر کرج کوتاه ترین شکل میلگرد است که معمولاً از فولاد ساخته می شود و برای افزایش مقاومت کششی بتن استفاده می شود. می دانیم که بتن در فشار به اندازه کافی قوی است اما در کشش بسیار ضعیف است.

انواع میلگرد: میله فولادی تغییر شکل یافته: میلگردهای فولادی تغییر شکل یافته دارای تیغه ها، دنده ها و سایر تغییر شکل ها در سطح خود هستند که باعث افزایش استحکام پیوند بین فولاد و بتن می شود.

میلگردهای تغییر شکل یافته دارای استحکام کششی، استحکام تسلیم و استحکام باند بالایی هستند. از آنجایی که میلگردهای تغییر شکل یافته استحکام پیوند بیشتری نسبت به میلگردهای فولادی ملایم دارند، در انتهای آنها نیازی به قلاب نیست.

انواع میلگردهای فولادی تغییر شکل یافته: میلگردهای فولادی تغییر شکل یافته به دو نوع میلگرد طبقه بندی می شوند. نوارهای TMT، میله های سرد پیچ ​​خورده.

نوارهای TMT: TMT یا عملیات ترمو مکانیکی فرآیندی پیشرفته است که در آن میلگردهای داغ قرمز از طریق یک سری جت آب فرو می‌روند و سطح لایه بیرونی سخت‌شده‌ای را در اطراف هسته نرم‌تر می‌سازند.

میلگرد

میلگرد فولادی tmt: ویژگی های میله های TMT: استحکام تسلیم بالا و استحکام کششی نهایی. شکل پذیری و کشیدگی بهتر استحکام پیوند بیشتر، جوش پذیری بهتر، مقاومت حرارتی بالا، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر زلزله، مقرون به صرفه.

نوار TMT جدیدترین اختراع در صنعت فولاد است. این نوع میلگردها به طور گسترده ای به عنوان تقویت کننده برای ساخت ساختمان ها، پل ها، جاده ها و سایر کارهای ساختمانی استفاده می شود.

میله های سرد پیچ ​​خورده: میلگردهای سرد تابیده شده (CTD) میله های تغییر شکل یافته با مقاومت بالا (HSD) هستند که کیفیت آنها با فرآیندهای مختلف کار سرد (کشش و پیچش) بهبود می یابد.

میلگردهای CTD تنش تسلیم قابل توجهی در حدود 50 درصد بیشتر از میلگردهای فولادی نرم معمولی دارند. اندازه این میلگردها از 4 میلی متر تا 50 میلی متر متغیر است. در هند، این میله ها به فولاد TOR معروف هستند.

میلگرد سرد پیچ ​​خورده: این نوع میلگرد تنش های کاری بالاتری می دهد و باعث صرفه جویی در مقدار فولاد می شود. یکی از اشکالات اصلی، وجود تنش سطحی و ترک های قابل مشاهده به دلیل پیچش سرد است که منجر به شکل پذیری کمتر، نرخ خوردگی بالاتر و کاهش درصد کشیدگی از 24% به 13% می شود.