فرش ابریشمی دستباف ایرانی توسط جومونگ به سوسانو هدیه داده شد

صحبت از فرش ابریشمی دستباف، یکی به فکر ایرانیان است. این نوع فرش در سراسر جهان ارزشمند است و به همین دلیل همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. فرش دستباف آنقدر زیباست که برای تزیین دیوارها نیز کاربرد دارد.

مزایا و معایب فرش دستبافت: این محصول نیز مانند هر کالای دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد. در اینجا می خواهیم به مهمترین آنها اشاره کنیم. مزایای فرش دستباف به شر زیر است:

مواد آلی: برای ساخت فرش دستباف از پشم، پنبه و نخ هایی با الیاف طبیعی استفاده می شود. بنابراین هنگام استفاده از این فرش ها با حساسیت پوستی مواجه نخواهید شد.

رنگ های مورد استفاده در فرش دستبافت: در رنگرزی فرش دستباف از رنگ های طبیعی مانند حنا، پوست گردو و … استفاده می شود. بنابراین در نخ های فرش دستباف از مواد شیمیایی مضر استفاده نمی شود.

فرش

هر چه سن بالاتر، بهتر است: یکی از شگفتی های فرش های دستباف این است که هرچه بیشتر پا بر روی آن بگذارند، درخشندگی بیشتری خواهند داشت. بنابراین فرش دستباف نه تنها کاهش قیمتی ندارد بلکه هر چه ماندگاری بیشتری داشته باشد. قیمت آنها افزایش می یابد

امکان تعمیر و ترمیم: نگران آسیب یا نقص فرش دستباف خود نباشید زیرا به راحتی قابل ترمیم هستند. هر گونه نقصی مانند پارگی یا پوسیدگی قابل ترمیم است. تنها نکته مهم این است که برای داشتن بافتی مطمئن باید آن را به دست افراد حرفه ای بسپارید.

سرمایه گذاری روی فرش دستباف: فرش دستباف از نظر ارزش و قیمت بسیار ارزشمند است زیرا با دست ساخته می شود و هیچ ماشینی در بافت آن نقشی ندارد. با گذشت زمان، قیمت آن افزایش می یابد، بنابراین اگر می خواهید روی یک کالای گرانبها سرمایه گذاری کنید، فرش دستباف یک گزینه عالی است.

کمک به صنعت دامپروری: از آنجایی که در بافت فرش دستباف از الیاف طبیعی استفاده می شود، برای ریسندگی به پشم نیاز داریم. بنابراین هر زمان که فرش دستباف خریداری می کنید در واقع به صنعت دامپروری نیز کمک کرده اید.

به بافندگی کمک کنید: خرید فرش دستباف به دلیل قیمت بالای آن بسیار کمتر از گذشته است. به همین دلیل بسیاری از بافندگان با مشکلات اقتصادی مواجه هستند. در واقع با خرید این نوع فرش به اقتصاد بافنده ها نیز کمک می کنید.