خرما شاوی صادراتی ایران توسط جکی چان به چین برده شد

یکی از انواع خرماها خرما شاوی است. خرما (Phoenix dactylifera L) از میوه های درخت خرما است که ارتفاع آن به 20 متر می رسد و منشا آن در عراق و ایران است. خرما میوه‌ای گوشتی و شیرین است که درون آن حفره‌ای دارد و به‌صورت خوشه‌ای از نخل آویزان است.

خواص و فواید بسیار جالبی برای سلامتی دارند که در این مقاله به شما خواهیم گفت. در اسپانیا، آنها توسط فنیقی ها معرفی شدند، زیرا آنها درخت خرما را یک درخت مقدس می دانستند.

برداشت خرما از پاییز شروع می شود و در ژانویه به پایان می رسد. بیشترین تاریخ معامله در حال حاضر کم آبی است. این یک غذای بسیار محبوب است و عرب ها به دلیل خواص آن از آن استقبال می کنند.

خرما چگونه خورده می شود؟ علاوه بر اینکه می‌توانیم خرما را به‌عنوان میان‌وعده بین وعده‌های غذایی یا به‌عنوان دسر به تنهایی لذت ببریم، می‌توانیم آن را در دستور پخت شیرینی‌ها نیز بگنجانیم تا بدون افزودن شکر یا کاهش مصرف، آن را شیرین کنیم.

به عنوان مثال، با افزودن خرما به اسموتی ها یا آب میوه های سبز یا به نوشیدنی ها یا شیرهای گیاهی، لینک مقاله 18 نوع نوشیدنی گیاهی یا شیر و دستور تهیه آنها را در خانه برای شما می گذارم.

خرما

به ازای هر 100 گرم خرما به دست می آید: 67 گرم کربوهیدرات، 2.5 گرم پروتئین گیاهی، 0.5 گرم چربی، 7 گرم فیبر، خرما 290 کیلو کالری دارد. در هر 100 گرم، آیا خرما چاق کننده است؟

فرض کنید یک غذای غلیظ است که به مقدار کم و در حد متوسط ​​مصرف می شود. اگر می خواهید وزن کم کنید می توانید خرما را در برنامه غذایی خود بگنجانید اما بدون افراط. در این مورد، ممکن است علاقه بیشتری به استفاده از استویا به عنوان یک شیرین کننده طبیعی و بدون کالری داشته باشید.

خرما حاوی ویتامین های A، B1، B2، B3، B6، B9، C، D، E و K است. مواد معدنی مانند کلسیم، مس، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم، سدیم، ید و روی. آنها همچنین حاوی فیبر و پروتئین هستند.

آنها بسیار پرانرژی هستند، بنابراین در مواقع خستگی و خستگی کمک می کنند. آنها به دلیل داشتن آهن و ویتامین C با کم خونی مبارزه می کنند. دفاع بهبود می یابد. آنها در مرحله رشد به رشد خوبی کمک می کنند.

آنها به دلیل داشتن فیبر از یبوست جلوگیری می کنند. آنها گردش خون خوب را تسهیل می کنند. آنها اختلالات روده را بهود می بخشند. آنها از پوکی استخوان جلوگیری می کنند زیرا تثبیت کلسیم را تسهیل می کنند.