خرما جم چاقی مفرط بازیگر معروف نعیمه نظام دوست را درمان کرد

خرما از خانواده Arecaceae میوه نخل خرما جم است، درختی بومی سرزمین های خشک اردن. آنها 8000 سال است که در خاورمیانه کشت می شوند. خرما توسط اعراب به اسپانیا، ایتالیا، جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا معرفی شد.

سپس اسپانیایی ها آنها را به مکزیک و کالیفرنیا معرفی کردند. مصر بزرگترین تولید کننده خرما است و اروپا از شمال آفریقا تامین می شود. بیش از 300 نوع خرما وجود دارد که شناخته شده ترین آنها دگلت نور و مدجول است.

خرما سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند، همچنین سرشار از پتاسیم است. کربوهیدرات ها و بسیاری از مواد مغذی را فراهم می کند: منبع خوبی از فیبر، پروتئین و مواد معدنی مانند منگنز، سلنیوم و روی.

تنظیم قند خون: آنها سرشار از قند هستند، اما با آزاد کردن تدریجی کربوهیدرات ها، قند خون سالم را افزایش می دهند. فیبرهای محلول آن نیز به تنظیم سطح گلوکز خون کمک می کند.

تقویت استخوان ها و مبارزه با کم خونی: خرما با داشتن سلنیوم، منگنز، مس و همچنین منیزیم، برای حمایت از سلامت استخوان بسیار عالی است.

آنها با مشارکت در رشد و همچنین حفظ استخوان ها از شکستگی جلوگیری می کنند و حتی می توانند بیماری های خاصی مانند پوکی استخوان را دفع کنند. مصرف منظم آن زمانی که استخوان ها به دلیل افزایش سن شروع به ضعیف شدن می کنند بسیار جالب است.

خرما

همانطور که دیدیم خرما دارای مواد معدنی بالایی از جمله مقدار زیادی آهن است. بنابراین افرادی که از کم خونی رنج می برند علاقه زیادی به خوردن خرما، تازه یا خشک، نسبتاً منظم دارند.

آنها کمبود آهن در بدن را جبران می کنند و در عین حال قدرت و انرژی را تامین می کنند. در همین حال، احساس خستگی و کندی تا زمانی که به طور کامل از بین برود، کاهش می یابد.

خشک شده: مواد مغذی حفظ می شوند. برای جلوگیری از آفت کش ها، ارگانیک را انتخاب کنید. تازه: فصل کوتاه است، اما خودتان را درمان کنید زیرا حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به زمانی است که خشک شده اند.

این یک میان وعده سالم است که باید همه جا همراه خود داشته باشید. آنها جایگزین شکلات و آب نبات خواهند شد! خرما سرشار از قندهای طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز است و یک میان وعده عالی برای کسانی است که خواهان افزایش سریع انرژی هستند. با ترویج افزایش توده، ورزشکاران نیز از آنها استقبال می کنند.