آلو بخارا فله ایلان ماسک را به ایران کشاند

شاید متخصصان تغذیه آلو بخارا فله را به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر نگیرند، اما دارای خواص فراوان و فواید گسترده ای برای بدن و سلامتی انسان هستند که آلو را به گزینه ای مناسب برای گنجاندن در رژیم غذایی شما تبدیل می کند.

آلو بخارا آلو خشک یا آلوی خشکی است که چروکیده به نظر می رسد زیرا بیشتر محتوای آب خود را از دست داده است. انواع مختلفی از آلو با اندازه ها و طعم های مختلف وجود دارد.

آلو بخارا طعمی شیرین و بافت جویدنی دارد و سرشار از فیبر است. فیبر موجود در آلو خشک دارای خواص و فواید سلامتی متفاوتی نسبت به میوه های تازه است. میوه های خشک به راحتی قابل حمل هستند و می توان آنها را به عنوان میان وعده مصرف کرد.

برخی از مواد مغذی میوه های خشک ویتامین ها، نمک ها، مواد معدنی، فیبر، کربوهیدرات ها و چربی ها هستند. یک چهارم وعده آلو بخارا می تواند 12 درصد نیاز روزانه شما به فیبر و 6 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین K را تامین کند.

آلو

علاوه بر این، آلو بخارا حاوی منگنز، پتاسیم، مس، روی و کلسیم به همراه بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین است که آنتی اکسیدان های بسیار مهمی هستند.

این خواص در کنار هم آلو بخارا را به کپسولی از مواد مغذی تبدیل می کند. این آلو برای پاکسازی خون، درمان خارش و پسوریازیس، رفع کج خلقی و درمان یبوست شدید مفید است.

آلو برای پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مفید است زیرا ویتامین های A و C موجود در آن به کاهش چربی اضافی پوست و از بین بردن جوش های سرسیاه، آکنه و جوش کمک می کند.

این میوه پوست را نرم می کند، پوست را از سموم پاک می کند و به رفع تحریکات و آلرژی های پوستی کمک می کند. ویتامین E موجود در آلو غشای سلولی را تقویت می کند، از حمله رادیکال های آزاد به فولیکول های پوست سر جلوگیری می کند و باعث رشد بهتر مو می شود.

ویتامین C و سایر ترکیبات موجود در آلو با باکتری های روی پوست سر مبارزه می کند و به درمان شوره سر کمک می کند. آهن فراوان موجود در آلو باعث بهبود جریان خون در پوست سر شده و با تغذیه و اکسیژن رسانی بهتر فولیکول های مو به تقویت و ضخیم شدن موها کمک می کند.