کیوی صادراتی مازندران کرونا در چین را از بین برد

همانطور که می دانید کیوی صادراتی مازندران یک میوه زمستانی عالی برای سلامتی است. گوشت سبز و تند آن یک کنسانتره واقعی از ویتامین ها و مواد معدنی است! فهرست فواید آن (ترانزیت…)، کمک های غذایی آن و موارد معدودی را که باید از آن اجتناب کرد، بزرگنمایی کنید.

مزایای سلامتی کیوی: ویتامین C، E، B9، چه مقدار در روز؟ کیوی میوه درخت انگور نیست و از خانواده Actinidia است. اصالتاً اهل جنوب شرقی چین است و با نام های انگور فرنگی چینی، اکتینید چینی یا حتی هلو میمونی نیز شناخته می شود.

اگر قدمت فرهنگ آن به حدود 1200 سال می رسد، اولین بار در سال 1720 بود که توسط یک یسوعی فرانسوی علاقه مند به گیاه شناسی توصیف شد و تنها در سال 1959 توسط شرکت نیوزلندی Turners and Growers که اولین بود آن را کیوی تعمید داد.

تولید کننده عمده نام آن از کلمه نیوزلندی “kivi-kivi” گرفته شده است. در اروپا، فرانسه پس از یونان و ایتالیا سومین کشور تولید کننده کیوی است و فرانسوی ها به طور متوسط ​​آن را مصرف می کنند.3 کیلو برای هر خانوار و در سال، از نوامبر.

کیوی

کیوی چقدر کالری دارد؟ کیوی با کالری بسیار متوسط، 58 کالری در هر 100 گرم دارد، یعنی کمتر از 60 کالری در هر واحد متوسط.

فواید سلامتی: کیوی رکورد میوه ای با بالاترین تراکم مواد مغذی را دارد ، به این معنی که حاوی حداکثر ویتامین برای ارزش کالری پایین است. این میوه فوق العاده حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال یا لیمو است!

همچنین دارای ویتامین های E و B9 و همچنین سلنیوم ، پلی فنول های آنتی اکسیدانی و فیبر است. در نهایت، کیوی مملو از اکتینیدین است، یک آنزیم طبیعی که هضم پروتئین رژیم غذایی را بهبود می بخشد. به او اعطا می شود:

اثر ضد سرطانی: به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن. در میان آنها، فیستین، طبق یک مطالعه در سال 2012، از ظهور برخی سرطان ها (لوزالمعده، ریه) جلوگیری می کند و می تواند کمک جالبی برای شیمی درمانی باشد.

محافظت از قلب: ویتامین های C و E، مس و سلنیوم با افزایش سطح کلسترول خوب و کاهش تری گلیسیرید ، اثرات محافظتی در برابر بیماری های قلبی عروقی دارند. فواید برای ترانزیت کند : با الیاف نرم آن که پریستالسیس روده را تقویت می کند.