کنسانتره کیوی جایگزین قهوه برای شادابی شد

پیشینه و فواید کنسانتره کیوی را باهم بررسی می کنیم. کیوی که با نام علمی Actinidia deliciosa شناخته می شود، درختی چوبی است که با نام های رایج دیگری مانند کیوی، کیوی فازی و انگور فرنگی چینی نیز شناخته می شود.

کیوی از جنوب چین سرچشمه می گیرد و همچنین به صورت تجاری در بسیاری از مناطق معتدل دیگر که گرمای کافی را در تابستان فراهم می کنند، کشت می شود. ارتفاعات بین 600 تا 2000 متر را ترجیح می دهد و زمانی که به صورت درختچه رشد می کند ممکن است به ارتفاع 30 فوت برسد

میوه های خوراکی کیوی از نظر گیاه شناسی به عنوان انواع توت ها طبقه بندی می شوند. آنها مستطیلی هستند و ممکن است طول آنها به 2.5 اینچ برسد. پوست قهوه ای و پوشیده از موهای کوتاه و سفت است.

گوشت میوه به طور کلی سبز روشن با مرکز سفید در هنگام رسیدن کامل است، اگرچه ممکن است زرد یا سفید نیز باشد. طعم آن شبیه به طعم توت فرنگی یا انگور فرنگی است و ممکن است به شدت اسیدی باشد.

کنسانتره

عصاره کیوی را در نیوزلند از انواع کیوی هایوارد تولید می کند. این عصاره منحصر به فرد از گوشت و پوست کیوی سبز به دست می آید. سطح بالایی از اکتینیدین فعال دارد، بدون باقیمانده مواد شیمیایی خشن.

عصاره کیوی با فرآیند اختصاصی تولید می شود که فقط از آب برای استخراج اجزای زیست فعال از کیوی استفاده می کند. این فرآیند از سه مرحله برای به دست آوردن عصاره ای استفاده می کند که حاوی غلظت بالایی از آنزیم ها، فنل ها و فیبر محلول است.

فرآیند استخراج به آنزیم‌های موجود در عصاره کیوی  اجازه می‌دهد تا فعالیت کامل خود را حفظ کنند و به آنها اجازه هضم مؤثر پروتئین‌های موجود در گوشت، محصولات لبنی و سویا را می‌دهد.

فیبر محلول موجود در این عصاره کیوی برای حفظ هضم سالم مفید است. فنل های موجود در عصاره کیوی ممکن است رشد باکتری های مضر در روده ها را بدون تأثیر بر رشد باکتری های مفید مهار کند.

آنزیم های موجود در این عصاره در pH حدود 2.0 که سطح اسیدیته معمولی در معده انسان است، فعالیت بهینه را نشان می دهند. این ویژگی به آنزیم های کیوی نسبت به سایر آنزیم های پروتئولیتیک که معمولاً در pH خنثی 7.0 بهترین عملکرد را دارند، برتری دارد.