کنسانتره سیب سن ایچ که راز لاغری مهران غفوریان بود لو رفت

در واقع کنسانتره سیب سن ایچ تا حد زیادی به این دلیل تولید شد که حجم کمتر باعث ارزان‌تر شدن محصولات برای ارسال و ذخیره‌سازی می‌شود. به گفته پاسرلو، اما برای تهیه آن، باید پالپ و پوست میوه‌ها را جدا کرد و مصرف‌کنندگان را از فیبری که از یک سیب قدیمی به دست می‌آورد محروم کرد.

به علاوه، ساخت کنسانتره میوه به گرم کردن میوه برای حذف آب نیاز دارد، فرآیندی که ویتامین C حساس به حرارت را از بین می‌برد. وقتی فیبر و ویتامین C از میوه‌ها خارج می‌شود، بیشتر مواد مغذی آن نیز کاهش می‌یابد.

فیبر به هضم آهسته کمک می کند، بنابراین مصرف کنسانتره میوه قند خون را سریعتر از خوردن میوه های سنتی افزایش می دهد. ویتامین C نوعی آنتی اکسیدان است که به سبدی از عملکردهای بدن کمک می کند،

بنابراین از دست دادن ویتامین C مزایایی از تشکیل بافت بدن تا پاسخ سیستم ایمنی را کاهش می دهد.

به گفته واسانتی مالک، دانشمند پژوهشی در بخش تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان، به عبارت دیگر، مردم باید کنسانتره میوه را به عنوان یک قند افزوده، شبیه به شربت ذرت با فروکتوز بالا ببینند.

حتی اگر کنسانتره میوه با فیبر در محصول نهایی ترکیب شود، مالک می‌گوید گنجاندن آن همچنان باید ابروها را افزایش دهد.

ملک می‌گوید: «ما غلات کودکان را می‌بینیم که غلات کامل هستند، اما قند افزوده زیادی دارند» به شکل کنسانتره میوه. “اگرچه بهتر از خوردن قاشق شکر است، اما عالی نیست” زیرا شکر در مقادیر زیادی گنجانده شده است.

او همچنین می‌گوید آب میوه‌ها و اسموتی‌های فرآوری‌شده می‌توانند حاوی مقدار زیادی شکر اضافه شده باشند، با فواید کمی فیبر. مالیک خاطرنشان می کند که آب میوه ها به طور کلی، حتی آنهایی که کنسانتره میوه ندارند،

به طور طبیعی مملو از قند و کالری هستند و باعث می شود آنها کمتر از آنچه برخی تصور می کنند مغذی باشند.

یکی از راه‌های جلوگیری از شکر افزوده این است که مسائل را به دست خود بگیرید و غذای خود را از ابتدا درست کنید. برای گرانولا، پاسرلو توصیه می کند از میوه های خشک و فقط کمی شربت افرا استفاده کنید. اما او اذعان می کند که روش وقت گیر DIY “همیشه واقع بینانه نیست.”