چای توینینگز راز لاغری بهاره رهنما در 3 ماه است

علاوه بر آب ساده، چای توینینگز در کنار قهوه محبوب ترین نوشیدنی در جهان است. از راهب بودایی گرفته تا کارمند شرکت، چای مرزی ندارد. در واقع، روزانه بیش از دو میلیارد فنجان در کره زمین، آسیا، آفریقای جنوبی یا اروپا مصرف می شود و افزایش تقاضا همچنان رو به رشد است.

برای هزاران سال از زمانی که گیاه چای (Camellia sinensis یا C. sinensis) برای اولین بار در چین کشت شد، مردم به دلایل زیادی مانند تحریک، آرامش و اثرات درمانی (طب جایگزین) دم کرده برگ های آن را می نوشند.

علیرغم وجود همه جانبه چای در جوامع باستانی و مدرن، تاریخچه اهلی شدن گیاه چای کاملاً دقیق نیست و موضوع اکتشافات منظم است. به این ترتیب، به لطف توالی یابی مدرن ژنوم C. sinensis،

مطالعات محققان در مورد تکامل داخلی چای دیدگاه های جدیدی را به خود جلب می کند. در واقع، اطلاعات ژنتیکی، همراه با شواهدی از متون تاریخی و باستان شناسی، می تواند منجر به گیاهان قوی تر و با کیفیت تر شود.

با این حال، تولید کنندگان چای (چای از سیلان یا سریلانکا، چای ژاپنی، کوهپایه های هیمالیا، استان های فوجیان، چای از آسام و غیره)، باید با شرایط محیطی در حال تغییر دست و پنجه نرم کنند.

چای

این تغییرات آب و هوایی قابل توجه جهانی دما و بارندگی را تغییر می دهد که به نوبه خود بر کل زنجیره تولید چای تأثیر می گذارد. علاوه بر تغییر مکان و نحوه رشد چای، طعم آنها (کیفیت طعم) و اثرات بالقوه سلامتی در حال تغییر و تغییر است.

در همین حال، دانشمندان در سراسر جهان در حال اصلاح DNA گیاه چای برای بهبود تولید، عملکرد و تنظیم اجزای یک فنجان چای هستند. بنابراین تحقیقات شروع به پشتیبانی از آنچه که زمانی تصور می شد تنها حکمت رایج در مورد فواید چای برای سلامتی است،

به ویژه در رابطه با پتانسیل چای برای پیشگیری از سرطان، تقویت خلق و خو و بهینه سازی خلق و خوی و عملکرد شناختی آغاز شده است. بنابراین، نانومواد ساخته شده از ترکیبات مشتق شده از چای می تواند به تصویربرداری پزشکی کمک کند.

اگرچه علم چای به سرعت در حال پیشرفت است، نقص در فرهنگ تحقیقاتی آن می تواند پیشرفت را به خطر بیندازد و محققان (متخصصان ژنتیک گیاهی و غیره) که چای را مطالعه می کنند، امیدواریم کشورهای پیشرو تولیدکننده چای در جهان اطلاعات خود را باز کنند تا ایده‌های جدید ریشه‌دار شوند.

چای ممکن است برای هزاران سال محبوب بوده باشد، اما هنوز هم برای استفاده سنتی در غذا (چای ارگانیک و غیره) و هم از نظر سلامتی و تندرستی، پتانسیل بسیار زیادی در خود نهفته است.