نمد الیاف مصنوعی زنی را به خاک سیاه نشاند

در بازار دو نوع نمد وجود دارد. نمد الیاف مصنوعی و نمد طبیعی. نمد مصنوعی از الیاف مصنوعی ساخته شده است. الیاف مصنوعی حاصل تحقیقات گسترده برای بهبود خواص الیاف حیوانی و گیاهی طبیعی است.

این الیاف مصنوعی با اکستروژن یک ماده پلیمری با منشاء مصنوعی از طریق اسپینر به هوا یا آب تولید می شوند. این پلیمرهای تشکیل دهنده الیاف عموماً از مواد شیمیایی پترو به دست می آیند. بنابراین به این الیاف الیاف مصنوعی می گویند. به این الیاف در منسوجات الیاف مصنوعی نیز گفته می شود.

انواع مختلفی از الیاف مصنوعی وجود دارد که با توجه به خواص قابل توجه آنها در شبکه های تحقیقاتی اخیر آورده شده است. انواع پارچه های معاصر مانند پارچه های پنبه ای، مخملی، پنبه ای چاپی، کالیکو، نمدی، ساتن، ابریشم، هسی، پلی پنبه ای وجود دارد.

تمام منسوجات مصنوعی عمدتاً در تولید لباس استفاده می شود. الیاف پلی استر در انواع لباس ها به تنهایی یا مخلوط با الیافی مانند پنبه استفاده می شود. الیاف آرامید (به عنوان مثال، Twaron) برای لباس های ضد شعله، محافظ برش و زره استفاده می شود.

نمد

اکریلیک الیافی است که برای تقلید از پشم از جمله ترمه استفاده می شود و اغلب برای جایگزینی آنها استفاده می شود. نایلون فیبری است که برای تقلید ابریشم استفاده می شود. از آن در تولید جوراب شلواری استفاده می شود.

الیاف نایلونی ضخیم تر در طناب و لباس های بیرون استفاده می شود. اسپندکس (نام تجاری Lycra) یک الیاف پلی یورتان است که به راحتی کشیده می شود و می توان آن را محکم کرد بدون اینکه مانع حرکت شود. برای ساخت لباس های فعال و مایو استفاده می شود.

الیاف الفین فیبری است که در لباس های فعال، آسترها و لباس های گرم استفاده می شود. الفین ها آبگریز هستند و به آنها اجازه می دهد سریع خشک شوند. یک نمد متخلخل از الیاف الفین با نام تجاری Tyvek به فروش می رسد.

Ingeo یک فیبر پلی لاکتید است که با الیاف دیگری مانند پنبه ترکیب شده و در لباس استفاده می شود. نسبت به سایر مواد مصنوعی آبدوست تر است و به آن اجازه می دهد تعریق را از بین ببرد.

لورکس یک است یک نمد متخلخل از الیاف الفین با نام تجاری Tyvek به فروش می رسد. Ingeo یک فیبر پلی لاکتید است که با الیاف دیگری مانند پنبه ترکیب شده و در لباس استفاده می شود.