نخ پنبه پلی استر با تکلونوژی تنظیم سایز پارچه در بازار ایران عرضه شد

یکی از الیاف نساجی نخ پنبه پلی استر می باشد.

اثرات زیست محیطی ناشی از صنعت نساجی به نوع الیاف نساجی تولید شده بستگی دارد.

با این حال، حتی اگر تفاوت هایی در انواع و سطوح تاثیرات ایجاد شده بر اساس نوع الیاف نساجی تولید شده

(پنبه، پشم، ویسکوز، ویسکوز بامبو، تنسل، پلی آمید-نایلون، پلی استر و غیره) وجود داشته باشد، همیشه اثرات زیست محیطی درگیر است.

انتشار گازهای گلخانه  ای ناشی از حمل و نقل، دامپروری (در مورد پشم و چرم)، نوع الیاف مورد استفاده (پلی استر از نفت است)، مصرف آب و تقاضای انرژی است.

دانستن تأثیرات هر نوع الیاف نساجی برای انتخاب بهترین انتخاب برای نمایه شما ضروری است تا عمر مفید لباس شما افزایش یابد.

پوشاک ضرورتی است که از دیرباز با بشریت همراه بوده است.

پوشاک علاوه بر کارکرد اجتماعی متمایزکننده فرهنگ‌ها، حرفه‌ها و مذاهب، بدن انسان را در برابر باد، سرما، آفتاب و سایر عوامل بیرونی محافظت و محافظت می‌کند.

در برزیل، بخش نساجی بسیار قابل توجه است و شامل مراحل مختلفی مانند تولید الیاف، نمایش مد، بافندگی، ریسندگی، خرده فروشی و غیره است.

نخ

انواع الیاف و جنبه های زیست محیطی

هر نوع ماده خام تا زمانی که الیاف نساجی به دست آید، فرآیندهای مختلفی را طی می کند. و پس از ساخت پارچه، استفاده از کلر، شستشو، رنگرزی و سایر فرآیندها ضروری است.

پارچه ها ماهیت بسیار متفاوتی دارند. نمونه هایی از چرم، الیاف آناناس، کتان و بسیاری موارد دیگر را داریم.

اما در بین انواع دیگر، بیشترین استفاده را الیاف طبیعی (پنبه و پشم)، الیاف مصنوعی (ویسکوز، ویسکوز بامبو و لیوسل_تنسل) و الیاف مصنوعی (پلی آمید) دارند.(نایلون و پلی استر)

الیاف پنبه

پس از برداشت (معمولاً توسط ماشین‌ها)، از غلتک‌هایی عبور می‌کند که دانه‌ها، برگ‌ها و سایر مواد ناخواسته آن را جدا می‌کند و مواد را به عدل‌ها جدا می‌کند.

سپس این الیاف در کلاف‌هایی ذخیره می‌شوند و پس از این فرآیند روی دستگاه بافندگی قرار می‌گیرند تا پارچه ایجاد شود.

اثرات زیست محیطی

علیرغم استفاده از کمی بیش از 2 درصد از کل مساحت اختصاص داده شده به کشاورزی، تولید پنبه مسئول حدود 24 درصد از کل مصرف حشره کش ها

و 11 درصد از آفت کش های کشاورزی است.

علاوه بر مشکلات سلامتی ناشی از این حشره‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها، پنبه مسئول بیسینوزیس است، یک اختلال عملکرد ریوی ناشی از آسپیراسیون مزمن فیبرهای پنبه.

در مقایسه با پارچه های مصنوعی، پنبه مقدار بیشتری انرژی مصرف می کند که عمدتاً به دلیل سوخت مورد استفاده ماشین آلات کشاورزی، تراکتورها و انرژی مورد استفاده در ماشین های ریسندگی و فرآیندهای شستشو، خشک کردن و اتو است.