شخصی با چای کوهی خشک شده توانست ماکارونی درست کند

چای کوهی خشک شده دومین نوشیدنی پرمصرف روزانه در جهان است. از آنجایی که چای برای زندگی انسان مهم است، تعداد زیادی از تحقیقات عملکرد چای را بررسی کرده اند. مشخص شده است که چای هم بر سلامت جسمانی و هم بر شناخت تأثیرات مفیدی دارد. تحقیقات اخیر برای تأثیر چای بر شناخت، رابطه بین نوشیدن چای و خلاقیت را بررسی می کند.

خلاقیت را می توان به تفکر همگرا و تفکر واگرا طبقه بندی کرد (گیلفورد، 1967). در حالی که برخی تحقیقات نشان داده است که چای می تواند تفکر همگرا را بهبود بخشد، هیچ مدرکی در مورد رابطه بین چای و تفکر واگرا وجود ندارد.

هدف از تحقیق حاضر این است که آزمایش کند آیا نوشیدن چای می تواند خلاقیت واگرا را تقویت کند یا خیر. ابتدا ادبیات را بررسی کرده و طرح تحقیق خود را پیشنهاد می کنیم.

چای

تحقیقات قبلی نشان داده است که چای با القای خلق و خوی مثبت، عملکرد را در کارهای خلاقیت همگرا، مانند تست همکاران از راه دور، بهبود می بخشد. با این حال، هیچ شواهد تجربی در مورد تأثیر نوشیدن چای بر عملکرد در وظایف خلاقیت متفاوت وجود ندارد. پژوهش حاضر با استفاده از دو آزمایش، رابطه بین مصرف چای و خلاقیت واگرا را بررسی می کند.

در هر دو آزمایش، شرکت کنندگان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و به طور ضمنی برای نوشیدن چای یا آب دستکاری شدند. در آزمایش 1 (N = 50)، ما از یک کار بلوک سازی به عنوان معیاری برای خلاقیت واگرا در شناخت فضایی استفاده کردیم. نتایج نشان داد شرکت‌کنندگانی که چای می‌نوشیدند در تکلیف خلاقیت فضایی که در 10 دقیقه بلافاصله پس از مصرف چای تخصیص داده شده بود، بهتر از افرادی که آب می‌نوشیدند، عمل کردند.

در آزمایش 2 (N = 40)، ما وظیفه نامگذاری رستوران را به عنوان معیاری از خلاقیت واگرا در شناخت معنایی پذیرفتیم. نتایج نشان داد شرکت‌کنندگانی که چای می‌نوشیدند در تکلیف خلاقیت معنایی در مقایسه با افرادی که آب می‌نوشیدند نمرات بالاتری دریافت کردند. تحقیقات فعلی نشان می دهد که نوشیدن چای می تواند عملکرد خلاقانه را با تفکر واگرا بهبود بخشد.

این کار به درک عملکرد چای بر خلاقیت کمک می کند و راه جدیدی برای بررسی رابطه بین مصرف غذا و نوشیدنی و بهبود شناخت انسان ارائه می دهد.