سیب زمینی نیمه آماده گارنیش شما را قادر می سازد گاومیشی را بخورید

یک غذای جانبی فوق العاده در خوشمزه ترین غذاها، سیب زمینی نیمه آماده گارنیش خود را برای آماده سازی بی شماری نه تنها برای غنی سازی دوره های اول و دوم،

بلکه همچنین دسرها آماده می کند.

سفید، زرد، قرمز، بنفش، شیرین یا آمریکایی، انواع مختلفی از این غده های خوشمزه وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و خواص متفاوتی دارند.

این غذاها که اصالتاً اهل آمریکای جنوبی هستند، مدت‌هاست که یکی از پرمصرف‌ترین غذاهای بین فقرا و تمام کسانی که توانایی خرید نان را نداشتند،

بوده است، زیرا بسیار مقوی و ارزان هستند.

سرشار از آب، نشاسته و فیبر، کربوهیدرات‌هایی با قدرت سیر کنندگی بالا هستند که باید کاملاً پخته مصرف شوند.

سیب زمینی خام در واقع حاوی مواد سمی و خطرناک برای سلامت انسان است.

از بین بیش از 5000 گونه سیب زمینی موجود، حدود 10 نوع از آنها از نظر تجاری گسترده تر هستند و می توان آنها را به راحتی در سوپرمارکت ها و غرفه های میوه و سبزیجات پیدا کرد.

سیب زمینی

بنابراین بیایید ببینیم رایج ترین انواع سیب زمینی ، ویژگی ها و خواص آن ها و مناسب ترین کاربردها در آشپزخانه چیست.

نام علمی سیب زمینی ( Solanum Tuberosum ) که متعلق به خانواده Solanaceae است، به صراحت ماهیت آن را نشان می دهد: غده ای است

که کشت آن در طول سال گسترده است و انواع مختلفی را شامل می شود.

در این میان، بدون شک سیب زمینی با گوشت سفید، سیب زمینی با گوشت زرد، سیب زمینی قرمز و سیب زمینی بنفش رایج ترین آنهاست. بیایید ویژگی های هر کدام را ببینیم.

سیب زمینی های بسیار فشرده تر و سفت تر و گوشت زرد با پوست و تفاله زرد طلایی مشخص می شوند که حتی پس از پختن نیز گوشتی باقی می ماند.

دقیقاً به دلیل همین ویژگی، این نوع سیب زمینی برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده و مخلفات خوشمزه پخته شده در فر مورد استفاده قرار می گیرد.

ارزش غذایی مشابه سیب زمینی سفید است، با این تفاوت که نوع گوشت زرد حاوی درصد بیشتری از بتاکاروتن است (که به رنگ روشن تر گوشت کمک می کند).

سیب زمینی های جدید نیز در این دسته قرار می گیرند، با ابعاد کوچکتر و گردتر که قبل از رسیدن به بلوغ کامل برداشت و به بازار عرضه می شوند، ایده آل برای مصرف پس از پختن در فر و همراه با پوست.