سرسوزن قلم انسولین پرستاری را به درجه پزشکی رساند

فراموش نکنید که به انتخاب سرسوزن قلم انسولین ریز خود که در بالای دستگاه قلم پیچ شده‌اند توجه کنید اگر احیانا از قلم انسولین استفاده می‌کنید یا به فکر شروع آن هستید.

این سوزن‌های تیز کوچک در محفظه پلاستیکی، که به‌طور خاص برای قلم‌های انسولین طراحی شده‌اند، معمولاً یکی از نادیده‌گرفته‌ترین و کم بحث‌ترین لوازم دیابت هستند. اگرچه برای کاربران قلم بسیار مهم هستند.

در اینجا راهنمایی در مورد انواع مختلف سوزن های قلم موجود، نحوه اندازه گیری آنها و دلیل اهمیت آن و جزئیات از جمله قیمت برخی از محبوب ترین مارک ها آورده شده است.

برای افرادی که به تازگی تشخیص داده شده اند، فکر کردن به تزریق انسولین چندین بار در روز می تواند دلهره آور باشد. اما به خاطر داشته باشید که اندازه سوزن‌های انسولین امروزه کسری از اندازه‌ای است که قبلاً بود مخصوصاً سوزن‌های کوچکی که برای چرخاندن روی قلم‌های انسولین ساخته می‌شوند.

سرسوزن

طول سوزن های قلم انسولین از 4 میلی متر (میلی متر) تا 12 میلی متر و قطر 29 تا 32 میلی متر است. به یاد داشته باشید که در این مورد، هرچه تعداد “گیج” میلی متری کمتر باشد، سوزن کوتاه تر است.

و هر چه گیج بالاتر باشد، سوزن نازکتر خواهد بود. بنابراین، اینها سوزن های بسیار ریزی هستند که ما در مورد آنها صحبت می کنیم. از آنجایی که پوست انسان به طور متوسط ​​حدود 2 میلی متر ضخامت دارد، حتی کوتاه ترین سوزن های قلم 4 میلی متری نیز از آن عبور می کنند تا به طور موثر انسولین را تحویل دهند.

این مقاله در سال 2015 در ژورنال Diabetes Spectrum به این نتیجه رسید که طول سوزن های 4 میلی متری کوتاهتر باید استاندارد باشد، اما طول سوزن قلم بیشتر به دلایل مختلف می تواند مزایایی داشته باشد، بنابراین بهتر است انتخاب خود را با متخصصان مراقبت از دیابت خود در میان بگذارید.

این مقاله به چندین مطالعه اشاره می‌کند که نشان می‌دهد وزن بدن فرد بر اثربخشی یا نشت انسولین با سوزن‌های قلم کوتاه‌تر 4 یا 5 میلی‌متری تأثیری ندارد. همچنین از یک هیئت مشاوره علمی بین‌المللی استناد می‌کند

که در سال 2010 توصیه‌هایی را در مورد بهترین شیوه‌های تکنیک‌های تزریق برای بیماران مبتلا به دیابت منتشر کرد، که اشاره می‌کند که سوزن‌های قلم 4 میلی‌متری در همه بیماران بدون در نظر گرفتن شاخص توده بدنی مؤثر هستند.