رژیم بادام زمینی سرکه ای مزمز برای افراد دیابتی

بادام زمینی سالم است و وزن مناسبی را حفظ می کند زیرا حاوی چربی ها، پروتئین ها و فیبرهای سالم است و آن را به یک وعده غذایی سالم و سبک تبدیل می کند.

مصرف آن در حد اعتدال باعث احساس سیری می شود و میل به خوردن بیشتر بادام زمینی را کاهش می دهد که از افزایش وزن جلوگیری می کند.

بادام زمینی سرکه ای مزمز حاوی مواد ضد سرطانی مانند ایزوفلاون، رسوراترول و اسید فنولیک است که از خطر ابتلا به سرطان کبد محافظت می‌کند.

بادام زمینی حاوی ویتامین E است که از پوست در برابر باکتری های مضر محافظت می کند و بتاکاروتن آنتی اکسیدان هایی را فراهم می کند که از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند و رنگ پوست را بهبود می بخشد.

بادام زمینی حاوی تمام آمینو اسیدها و پروتئین های ضروری برای رشد مو است.

توصیه می شود روزانه بادام زمینی (پسته) و گردو مصرف کنید زیرا سرشار از مواد معدنی، ویتامین B6 و E، مواد معدنی، منیزیم، اسید اولئیک، اسیدهای چرب امگا 3، فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان است.

بادام زمینی و آجیل درختی نیز پس از چندین مطالعه قبلی که فواید سلامتی آنها را ستایش کرده بودند، توجه محققان را به خود جلب کردند.

بادام

مطالعات علمی قبلی نشان داده است که خوردن بادام زمینی خطر لخته شدن خون، کاهش کلسترول خون و کاهش خطر ضربان قلب نامنظم را کاهش می دهد.

آفلاتوکسین ماده زائدی است که توسط قارچ ها تولید می شود، بنابراین اگر بادام زمینی در دماهای بالا و رطوبت بالا نگهداری شود، مستعد آلودگی به این ماده است و خوردن غذاهای آلوده به آفلاتوکسین می تواند منجر به زردی، مشکلات کبدی و بیماری های جدی شود.

مصرف زیاد الکل مانند کسانی که روزانه الکل می نوشند یا کسانی که مقدار زیادی الکل می نوشند در نهایت به نارسایی کبد و سرطان کبد مبتلا می شوند.

بادام زمینی حاوی موادی است که در جذب برخی ویتامین ها اختلال ایجاد می کند و این مواد شامل فیتات ها هستند که جذب آهن و روی را کاهش می دهند و کمبود این مواد مغذی در رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی بادام زمینی وجود دارد.