دماسنج تب نوزاد موجب زنده شدن نوزاد مرده شد

یکی از بهترین دماسنج ها، دماسنج تب نوزاد دیجیتالی می باشد. دماسنج های دیجیتال امروزی اندازه گیری دمای کودک را با نتایج سریع ساده می کند.

برای بهترین نتایج در نوزادان و کودکان نوپا تا 3 سال، آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند دما را از طریق مقعدی با قرار دادن دماسنج در مقعد کودک اندازه گیری کنید. این روش دقیق است و دمای داخلی نوزاد را به سرعت نشان می دهد.

روش جدیدتری برای اندازه گیری دما به نام دماسنج شریان تمپورال نیز بسیار دقیق در نظر گرفته می شود. نسبت به دماسنج مقعدی باعث ناراحتی کمتری می شود و برای نوزاد تازه متولد شده کمتر آزاردهنده است.

دمای خونی را که در شریان تمپورال در پیشانی جریان دارد اندازه گیری می کند. اندازه گیری دمای زیر بازو (در زیر بغل) را اندازه گیری زیر بغل می گویند. ممکن است برای “غربالگری” یا دریافت ایده در مورد اینکه آیا هر کودکی تب دارد یا خیر استفاده شود.

دماسنج

اگر تب را نشان داد، باید دما را با روش دقیق تری بررسی کرد. انواع دیگر دماسنج‌ها، مانند دماسنج‌های تیپانیک (گوش)، ممکن است برای نوزادان دقیق نباشند و برای بدست آوردن یک قرائت دقیق، باید با دقت در محل قرار گیرند.

نوارهای پوستی که برای اندازه گیری دما روی پوست فشار داده می شوند برای نوزادان توصیه نمی شود. دست زدن به پوست کودک می تواند به شما بفهماند که او گرم است یا سرد، اما نمی توانید دمای بدن را به سادگی با لمس اندازه گیری کنید.

همیشه از دماسنج دیجیتال برای بررسی دمای کودک خود استفاده کنید. هرگز از دماسنج جیوه ای استفاده نکنید. برای نوزادان و کودکان نوپا، حتما از دماسنج مقعدی به درستی استفاده کنید.

یک دماسنج رکتوم ممکن است به طور تصادفی سوراخی در رکتوم ایجاد کند ( سوراخ کند ). همچنین ممکن است میکروب ها را از مدفوع منتقل کند. همیشه دستورالعمل های سازنده محصول را برای استفاده صحیح دنبال کنید.

اگر برای اندازه گیری دمای مقعدی احساس راحتی نمی کنید، از روش دیگری استفاده کنید. هنگامی که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کودک خود صحبت می کنید، به او بگویید از کدام روش برای اندازه گیری دمای کودک خود استفاده کرده اید.