تولید فوم با استفاده ازآرد سوخاری

همانطور که می بینید، پانکو از نظر اکثر مواد مغذی کم است، اگرچه مقدار کمی کربوهیدرات و پروتئین را فراهم می کند.

مشخصات ضعیف مواد مغذی آن تا حد زیادی به دلیل ترکیبات آن است. معمولا از آرد گندم تصفیه شده و تعداد انگشت شماری مواد دیگر مانند مخمر، نمک و شکر نیشکر تهیه می شود که مواد مغذی زیادی ندارند.

اگرچه غلات کامل سرشار از مواد مغذی هستند، آرد گندم تصفیه شده تحت پردازش قرار گرفته است که سبوس و جوانه را از بین می برد. بنابراین، محصول نهایی از نظر فیبر، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی بسیار کمتر است
اگر می‌خواهید کدام نوع آرد سوخاری را انتخاب کنید، ممکن است تعجب کنید که چه چیزی پانکوی ژاپنی را از سایر انواع آرد سوخاری متمایز می‌کند.

برای طرز تهیه آرد سوخاری با آرد سفید ابتدا نیاز است مقداری درباره آرد سوخاری مطالبی را بدانیم. آرد سوخاری یا پودر سوخاری فرآورده‌ای است که معمولاً از نان‌های حجیم صنعتی تهیه می‌شود که در آشپزی رنگ و طعم بسیاری از غذاها را دلچسب می‌کند. این فراورده در اصل از ذرات کوچک نان یا پودر نان تشکیل شده‌است.

از این فرآورده در غذاهایی استفاده می‌شود که نیاز است ابتدا با آرد یا پودر سوخاری پوشانده و سپس سرخ شوند که در نتیجه باعث می‌شود پوشش تردی در غذا ایجاد کند و به طعم‌دار کردن و شکل دادن به غذاها کمک می کند. غذاهای سوخاری طعم فوق‌العاده‌ای دارند و در جشن‌ها و میهمانی‌ها مورد استقبال همه به‌خصوص بچه‌ها قرار می‌گیرند.

کتلت، ماهی، سیب‌زمینی و مرغ از جمله غذاهایی هستند که به روش سوخاری درست می‌شوند. پودرهای سوخاری آماده در بازار هم قیمت بالایی دارند و هم کیفیت برخی از آنها قابل قبول نیست.

برای شروع، آرد سوخاری معمولی را می توان با هر نوع نانی درست کرد، در حالی که پانکو فقط از نان سفید بدون پوسته تهیه می شود. به این ترتیب، پانکو روغن کمتری را نسبت به آرد سوخاری معمولی جذب می‌کند، بنابراین به طور کلی تردتر و لطیف‌تر است.

علاوه بر این، پانکو طعم کمی دارد یا اصلاً طعم ندارد، در حالی که آرد سوخاری معمولی اغلب با چاشنی مخلوط می شود. به عنوان مثال، آرد سوخاری ایتالیایی شامل ریحان، پونه کوهی و سایر گیاهان محبوب در غذاهای ایتالیایی است.

برای مصارف آشپزی، پانکو در غذاهای ژاپنی مانند کاتسو و تمپورا رایج است، زیرا بافتی سبک و ترد به آن اضافه می کند. همچنین می توانید از آن به عنوان خمیر سبک استفاده کنید یا آن را به عنوان پوششی برای فیله ماهی یا گوشت های کمی سرخ شده اضافه کنید.
آرد سوخاری معمولی اغلب در چاشنی، نان برای گوشت های سرخ شده و کاسرول، یا چسب برای کوفته و نان ها استفاده می شود.

  • منابع:
    1. Everything You Need to Know About Panko Breadcrumbs