تاریخچه سارافون هندی

تاریخچه سارافون – اهمیت سارافون در فرهنگ هند
سارافون که به آن ساری نیز می گویند، معروف ترین لباس هندی است که زنان نه تنها در هند بلکه در سراسر جهان می پوشند. از زمان های بسیار قدیم به دلیل شهوانی بودن آن توجه ها را به خود جلب کرده است. یک سرهمی باعث می شود یک زن زیبا، زیبا و شیک به نظر برسد.

معمولاً ساری به طول 3.5 تا 9 یارد را می توان به روش های مختلفی پوشید که تطبیق پذیری و زیبایی آن را مشخص می کند. این یک لباس است که تقریباً در همه موارد قابل پوشیدن است و زیباترین مدل تونیک زنانه بشمار می آید.

نحوه پوشیدن آن در غرب با نحوه پوشیدن آن در شرق یا شمال متفاوت است. موجود در رنگ ها، طرح ها و پارچه های مختلف؛ ساروی ها در کمد لباس یک زن هندی ضروری است. ساری ها به دلیل جذابیت بی نظیرشان در زمان حاضر مورد تحسین بین المللی قرار گرفته اند.

تاریخچه و اهمیت Sarees
تمام فرم‌ها و سبک‌های سنتی به طور جهانی پذیرفته می‌شوند و طرح‌های جدیدی مدام ابداع می‌شوند تا زنان شیک‌دوست در سراسر جهان را مجذوب خود کنند. ساری‌ها نفوذ عمیقی به مد امروزی کرده‌اند و افرادی که در حال بررسی اظهارات مد جدید در مورد این لباس هندی هستند.

اکنون گزینه‌های هیجان‌انگیزی برای دوستداران ساری وجود دارد و به لطف هنر و ظرافت هنری فوق‌العاده روکش مبل سلطنتی جدید که توسط متخصصان ماهر به نمایش گذاشته شده است که بی‌وقفه برای بهتر کردن ساری بهتر از همیشه تلاش می‌کنند.

معمولاً با بلوزی پوشیده می‌شود که قسمت بالایی بدن را می‌پوشاند، ساری دارای کتانی برای قسمت پایینی است که کمک می‌کند تا چین‌های ساری را در جای خود نگه دارد.

ساری ها در زمان حاضر به دلیل تقاضای آنها در سراسر جهان تحت نفوذ بین المللی قرار گرفته اند. این لباس مناسب برای کسانی است که می خواهند سبک و زیبایی را به سبک زندگی خود اضافه کنند.

تاریخچه سریس
تاریخچه ساری های هندی به دوران باستان برمی گردد زیرا استفاده از آن در حماسه های مقدس هندی مانند مهابهارات و رامایانا ذکر شده است.

تاریخچه ساری‌ها به تمدن‌های باستانی مانند تمدن دره سند بازمی‌گردد که روفرشی کشدار ایرانی ۱۲ متری در طول 2800 تا 1800 قبل از میلاد در اطراف بخش غربی شبه قاره هند شکوفا شد. شواهدی برای اثبات این موضوع ارائه شده است که زنان در تمدن دره سند، خود را با یک تکه پارچه بلند می‌پیچیدند.»

این لباس باستانی شباهت قابل توجهی به ساری داشت، زیرا پارچه ای بود که دور بدنش کشیده شده بود، اما پارچه و شبح آن کاملاً با آنچه در حال حاضر دیده می شود متفاوت بود.

  • منابع:
    1. History Of Sarees – Importance Of Saree In Indian Culture
  • تبلیغات: 
    1. کشف بوی فضا توسط دانشمند ایرانی!!
    2. مرجع فروش موزاییک طرح موج 30*32
    3. عرضه شمع سویا با بهترین کیفیت در بازار
    4. تامین زعفران سرگل شکسته عمده