با نخود پالیز یک روزه رشد موهای خود را 10 برابر کنید

چرا نخود سالم است؟ در اینجا با ارزش غذایی، کالری و فواید سلامتی نخود آشنا شوید. دستور العمل های خوشمزه نیز در انتظار شما هستند.

نخود یکی از قدیمی‌ترین گیاهان کشت‌شده در جهان است و در حال حاضر در آلمان نیز جزء اصلی‌ترین گیاهان آشپزی روزمره است.

در حالی که نخود پالیز به تازگی در آلمان تبدیل به یک حبوبات مرسوم شده است، به ویژه کشورهای خاورمیانه هزاران سال است که به منبع خوشمزه پروتئین سوگند یاد می کنند.

چه به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده سالاد، چه به شکل هوموس خامه ای فوق العاده و چه به عنوان یک میان وعده خوشمزه در فر برشته شده است: نخود را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد و در عین حال مواد مغذی با ارزش زیادی را در اختیار شما قرار داد.

نخود

طعم آجیلی و بافت دانه ای آنها به خوبی با سایر غذاها، به ویژه غذاهای شور و تند ترکیب می شود.

مزیت خاص نخود این است که می توان از آن به عنوان یک جایگزین فوق العاده برای گوشت به دلیل محتوای پروتئین بالا استفاده کرد – منبع ایده آل پروتئین برای گیاهخواران و وگان ها.

اما نه تنها محتوای پروتئین غنی نخود، بلکه مواد معدنی و فیبرهای متعدد موجود در حبوبات نیز فوایدی برای سلامتی به شما ارائه می دهد که به عنوان مثال، هضم را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش می دهد.

چه چیزی نخود را سالم می کند؟ مشخصات مواد مغذی نخود کاملاً چشمگیر است.

نخود حاوی مقدار متوسطی کالری و بخش خوبی از فیبر و به خصوص پروتئین است.

علاوه بر این مواد مغذی، نخود حاوی چندین ویتامین مانند ویتامین C و ویتامین B6 و همچنین مواد معدنی است.

به طور خاص، پروتئین و فیبر موجود در نخود می تواند به شما در جلوگیری از هوس کردن کمک کند.

چه به تازگی رژیمی را شروع کرده باشید و چه به دنبال حفظ وزن خود هستید، گنجاندن نخود در رژیم غذایی می تواند هضم شما را کند کند و به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.