استفاده از مس در ساخت لنت ترمز پارس 206 ممنوع شد

لنت های ترمز مهمترین جزء سیستم ترمز خودرو هستند و به عقب ماندگی نرم خودرو و در نهایت توقف آن کمک می کند.

لنت ترمز با اصطکاک انرژی جنبشی خودرو را به انرژی حرارتی تبدیل می کند اثربخشی ترمزها کاملاً به مواد اصطکاکی مورد استفاده بستگی دارد که به نوبه خود بر عملکرد لنت ترمز تأثیر می گذارد.

در تحقیق حاضر لنت ترمز پارس 206 توسط اجزای مختلف (وزنی درصد) ترکیب موجود تولید شده و فرمول های جدید با مواد اصطکاکی دیگر ساخته شده است لنت های ترمز با استفاده از تکنیک متالورژی پودر ساخته شده اند.

لنت های ترمز تولید شده برای ضریب اصطکاک، سایش، استحکام برشی، سختی و تحلیل ریز ساختاری مورد آزمایش قرار گرفتند نتایج آزمایش های مختلف با ترکیب لنت ترمز موجود مقایسه شد.

مواد اصطکاک سخت در سایش لنت ترمز با سرعت کمتری یافت شد اما منجر به صدای ترمز بالاتر می شود و لنت های ترمز S2 و S4 نتایجی را نشان دادند که معادل لنت ترمز موجود است.

چرا لنت ترمز خود را عوض کنید؟

به لطف لنت‌های ترمز است که می‌توانید خودروی خود را ترمز کنید، زیرا این لنت‌ها هستند که چرخش دیسک ترمز واقع در پشت فرمان را کاهش می‌دهند بنابراین آنها به طور طبیعی نقش اساسی در رانندگی دارند.

لنت ترمز

اگر لنت های ترمز خود را نگهداری یا تغییر ندهید، در معرض خطر قرار گرفتن در سناریوهای مختلفی قرار می گیرید که می تواند ایمنی شما را در هنگام فرمان تحت تاثیر قرار دهد:

کاهش سرعت و توقف وسیله نقلیه دشوارتر می شود.
فاصله ترمز طولانی تر است.
از دست دادن کنترل خودرو ممکن است رخ دهد.
همه این موارد مختلف شما را در موقعیت های خطرناکی در جاده قرار می دهد بنابراین تعویض منظم لنت ترمز خود را ساده نگیرید.

بهتر است هر 10000 تا 30000 کیلومتر لنت ترمز خود را تعویض کنید با این حال، این توصیه ها بسته به نحوه استفاده شما از ترمز متفاوت است بنابراین، اگر روزانه در شهر رانندگی کنید، ترمزهای شما بسیار بیشتر از بزرگراه ها تحت فشار قرار می گیرند و بنابراین سریع تر آسیب می بینند.

بنابراین تعویض لنت ترمز با توجه به سایش آنها انجام می شود بنابراین لازم است ضخامت لنت های ترمز را بررسی کنید تا بدانید زمان تعویض آنها فرا رسیده است یا خیر.

توجه داشته باشید که لنت ها به طور سیستماتیک به صورت جفت تغییر می کنند.