آجر نسوز سهند ورامین خانه ای را در شهر سوخته ایتالیا از فوران آتش نجات داد

بلاید بدانید آجر نسوز سهند ورامین نوع خاصی از آجر است که برای آستر کردن اجاق‌ها، باربیکیو و اجاق‌ها و غیره در نظر گرفته می‌شود. این نوع آجرها یک ویژگی متمایز دارند و آن این است که دمای بالا را به خوبی تحمل می کنند.

اگرچه آجرهای نسوز مواد سرامیکی هستند، اما مواد انحصاری دیگری مانند آلومینا و سیلیس نیز دارند. همانطور که در مقدمه توضیح دادیم، آجرهای نسوز نوع خاصی از آجر هستند گرانتر از آجرهای سنتی.

این آجر است که گرما را به طرز شگفت انگیزی تحمل می کند، بنابراین می تواند در معرض دمای بسیار گرم قرار گیرد. علاوه بر این، آنها به دلیل خاصیت نسوز خود متمایز هستند که به لطف آن می توانند جهت پرتوهای نور و سایر تشعشعات الکترومغناطیسی را تغییر دهند.

این آجرها عمدتاً برای ساخت و اندود کوره های دوار در کارخانه های سیمان، باربیکیو و اجاق گاز و همچنین برای دیگ ها و دیگ های شتاب استفاده می شود. علاوه بر این، ما می توانیم دو نوع مختلف آجر نسوز را بسته به مواد آنها پیدا کنیم. اینها هستند:

آجر نسوز سیلیس: آجرهایی هستند که علاوه بر خاک رس با مقدار زیادی سیلیس ساخته شده اند. این آجرها دمای بالا را به خوبی تحمل می کنند، با این حال، زمانی که در معرض فازهای مختلف گرما و سرما قرار می گیرند،

آجر

تمایل به انبساط دارند، بنابراین ممکن است در نهایت دچار تغییراتی شوند. به همین دلیل، آنها برای مناطقی با دمای بالا ثابت توصیه می شوند.

آجر نسوز آلومینا: گرانترین آجرها هستند، مقدار زیادی آلومینا در ترکیب خود دارند و مقدار رس بسیار کمتر است. این آجرها به خوبی در برابر دماهای شدید مقاومت می کنند بدون اینکه انبساط یا تغییر شکل با گرما و سرما را نشان دهند.

آجرهای نسوز آجرهایی هستند که برای مقاومت در برابر حرارت شدید ساخته می شوند. خواص آجرهای نسوز و مواد آن باعث می شود که بتوانند در دمای بالای 1650 درجه سانتیگراد بدون هیچ گونه تغییری کار کنند.

این آجرها به طور گسترده به عنوان آجرهای نسوز برای کوره های دوار در کارخانه های سیمان – و همچنین آجرهای نسوز برای کوره های ریخته گری فولاد – برای کباب پز و کوره آجر نسوز، دیگ بخار …

این آجرهای سرامیکی با خاک رس در ترکیب با مواد اصلی خود که آلومینا یا سیلیس است – بسته به هر نوع، ساخته می شوند.